vrijdag 21 januari 2011

Het kind

‘Mijn kind.’ zei de man in het trainingspak. ‘Ik heb geen kind!’ riep Tom.
‘Je hebt het vermoord!
Door jou is het dood !’‘Neen, dat kan niet! Ik zou nooit een kind vermoorden!’ ‘Je hebt Inge van me afgenomen. Toen ze je zag was ze onmiddellijk verliefd. Ze was toen zwanger van mij ! Mijn kind heeft ze laten wegnemen door abortus! Was het al niet erg genoeg dat ik haar verloor!’ Tom werd lijkbleek. ‘Ik wist van niets!’
‘Je zult voor je bestaan boeten! Ik heb mijn kind niet mogen zien, jij zal het jouwe ook nooit zien!
‘Is Inge zwanger?’ vroeg Tom onzeker.
‘ja, je verdiend haar niet!’ Tom zei niets meer. Het begon te onweren. De man haalde iets uit zijn zak. Tom zag niet wat het was. ‘Wat ga je met me doen?’ De man in het donkere trainingspak grijsde. Het volgende moment voelde Tom een helse pijn. Hij schreeuwde het uit van de pijn! Al snel was er iets in zijn mond gestopt om het geluid te dempen. Tom keek naar zijn arm en zag een gapende wond. Hij werd in het graf geduwd en kreeg een messteek in zijn buik. Hij voelde aarde over zich heen. Hij werd levend begraven.
Herschreven einde op het verhaal van Jo Claes:"De man met de kap." http://www.radio1.be/programmas/midicrimi/1073274/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten